Zaznacz stronę

 Co to właściwie jest ten newsletter?

Newsletter, chyba każdy już o nim słyszał,  jednak mało kto wie, jak potężne jest to narzędzie. Często jest mylony w mailingiem, chociaż te dwie formy znacznie się od siebie różnią. Gdyby newsletter osadzić w realiach wojskowych byłyby to wieści z frontu lub informacje z samego Dowództwa Generalnego z instrukcjami jak wygląda sytuacja oraz jakie są dalsze rozkazy dla żołnierzy w poszczególnych jednostkach wojskowych. Mailing to jednorazowa reklama, wysyłana za pomocą wiadomości e-mail. Newsletter skupia się na regularnym kontakcie z klientami poprzez rozsyłanie do subskrybentów elektronicznego biuletynu. Jest niezwykle popularny szczególnie w branży e-commerce, która doceniła możliwość powiadamiania swoich klientów o aktualnych ofertach firmy, nowościach, promocjach i planowanych działaniach. Dzięki temu firma wysyłająca newsletter w jednym medium może zawrzeć wszystkie istotne informacje i dostarczyć je klientowi.

Na własne życzenie?

Sukces kontaktowania się przez newsletter z klientem polega przede wszystkim na tym, że jest on pożądany przez drugą stronę. Aby otrzymać newsletter, trzeba się do niego zapisać. Jeśli wysyłane treści nie będą atrakcyjne, istnieje możliwość zrezygnowania. To ogromny plus dla klientów, ale ogromne wyzywanie Nas – Przedsiębiorców. Oznacza to bowiem, że newsletter musi być ciekawy, nawet jeśli dotyczy jedynie oferty produktowej. Głównym przesłaniem newslettera jest przecież dostarczanie interesujących i angażujących treści dla odbiorcy. Jednak, aby odbiorca nam zaufał i chciał czytać to co mamy do przekazania musimy zbudować relacje.

Budowanie relacji

To właśnie w relacjach jest ukryta tajemnica. My dostarczamy wiedzę w zamian czytelnik obdarowuje nas zaufaniem to wszystko równa się – RELACJA. Im bardziej okażemy się być godnymi zaufania, tym więcej informacji o naszym czytelniku uda się uzyskać a stąd już prosta droga do dedykowanych kampanii marketingowo-promocyjnych. Wiele strategii, które zostały wcielone w życie, nie odniosły skutku, ponieważ grupa docelowa nie była jasno sprecyzowana. Tworząc newsletter sprawiamy, że klienci sami dostarczają informacji o sobie.  Tym samym uskuteczniają działania względem nich.

Kluczową zaletą newslettera jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientem. Wysyłając wiadomość np. 1 raz w tygodniu, marka sprawia, że odbiorca czeka na daną treść. Tym samym marka staje się mu coraz bliższa, a to wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży. Większość ludzi wybiera produkty, które już gdzieś widzieli, ponieważ to wzbudza w nich zaufanie, choć często sami nie zdają sobie z tego sprawy.